دکتر سلامت

با من همیشه سالم باش

محققان آمریکایی روش نوآورانه ای را برای شناسایی ویروس ها در بدن ابداع کرده اند که مزایای قابل توجهی از جمله هزینه پایین و دسترسی گسترده را به همراه دارد. این روش امکان تشخیص ویروس های مختلف از جمله زیکا و ابولا را فراهم می‌سازد. در این شیوه تشخیصی، محققان سیم باریکی را در ادرار موش قرار داده و سپس ترکیبی از آنزیم های آنتی بادی را به آن افزوده اند تا بتوانند ویروس های موجود را به طور موثر شناسایی کنند. این نوآوری، دستاوردی مهم در زمینه تشخیص سریع و کارآمد عوامل بیماری زا به شمار می‌رود.

تشخیص ویروس های زیکا و ابولا با استفاده از یک سیم نازک!

محققان دانشگاه تگزاس در ایالات متحده آمریکا، روشی نوآورانه را توسعه داده اند که در آن از الکترودهایی استفاده می کنند که باریک تر از سلول های بدن انسان هستند و قادر به جمع آوری ویروس های DNA موجود در ادرار می باشند. در این روش، محققان ابتدا سیم بسیار باریکی را در ادرار موش قرار داده و سپس ترکیبی از آنزیم و آنتی بادی را به آن اضافه کردند تا ویروس ها را شناسایی کنند. پس از این مرحله، مولکول های ویروس، آنتی بادی و آنزیم به یکدیگر چسبیده و داخل سیم حرکت کردند، در نهایت جریان الکتریکی تولید شد.

شناسایی ویروس

شناسایی ویروس های بدن با یک تکه سیم

در واقع با بررسی دقیق بر روی این رشته سیم می توان، وجود ویروس در بدن را تشخیص داد. این روش بعنوان «حسگر ایمنی الکتروشیمی دیجیتالی» شناخته می شود و قرار است محققین دانشگاه «تگزاس» در گام بعدی خود این روش را بر روی سایر ویروس ها از قبیل «ابولا» و «زیکا» آزمایش کنند

بیوگرافی
با من همیشه سالم باش
آرشیو موضوعی