دکتر سلامت

با من همیشه سالم باش

گلو درد و گوش دردی که به طور معمول برای تمامی ما به عنوان یک شکایت معمولی و رایج به نظر می‌رسند، گاهی اوقات می‌توانند نشانه‌های هشداردهنده‌ای از وجود نوعی سرطان بسیار خطرناک و نامحسوس باشند که در بدن ما پنهان شده است. این علائم ظاهرا بی‌اهمیت گاهی اوقات می‌توانند نشان‌دهنده‌ی وجود یک بیماری بدخیم و پیشرونده باشند که در مراحل اولیه آن، تشخیص آن دشوار است. بنابراین، لازم است که این گونه علائم را جدی گرفته و در اسرع وقت با پزشک متخصص مشورت کرد تا از سلامت کامل بدن اطمینان حاصل شود.

دردهایی که ممکن است به وجود سرطان مشکوک کند

تشخیص برخی از سرطان ها به دلیل وجود توده های غیرطبیعی، خال یا کاهش چشمگیر وزن آسان است. متأسفانه، تشخیص برخی از سرطان ها دشوارتر است زیرا هیچ علامت واضحی که روی سطح بدن نمایان شود، ندارند. در طول سال های گذشته، متخصصان علائم بسیار حساسی را مورد بررسی قرار داده اند و یک مطالعه جدید نشان داده است که درد در دو قسمت بدن می تواند نشانه ای از سرطان باشد. این مقاله به شما کمک می کند تا بدانید چه نوع دردی می تواند هشداری باشد که باید تحت معاینه پزشک قرار بگیرید.

ارتباط درد این دو قسمت بدن با سرطان

گلو درد و گوش درد به صورت مداوم می تواند نشان دهنده علائم هشدار دهنده اولیه سرطان حنجره باشد!

محققان بین سال های 2000 تا 2009 حدود 800 نفر را مورد بررسی قرار دادند و دریافتند که اگر گلو درد حداقل با یک علامت دیگر ترکیب شود، ممکن است یکی از علائم هشداردهنده اولیه سرطان حنجره باشد. همچنین تحقیقات نشان داد فردی که در کنار گلو درد دچار گوش درد نیز می شود ، 6.3 درصد بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان حنجره قرار دارد.

مشکوک به سرطان

علامت نگران کننده ای دیگر از سرطان حنجره

دو علامت دیگر همراه گلو درد که می توانند نشان دهنده سرطان حنجره باشند. مطابق تحقیقات صورت گرفته، اگر بیماران علاوه بر گلو درد و گوش درد از مشکلاتی مانند ناتوانی در بلع و تنگی نفس نیز شکایت کنند، به احتمال زیاد دچار سرطان حنجره شده اند. پزشکان می گویند که ترکیب این علائم می تواند نشانه واضح تری از ابتلا به سرطان حنجره نسبت به علامتی مانند گرفتگی صدا باشد.

البته گرفتگی صدا در اوایل این بیماری اصلا نشانه خوبی نیست و می تواند بسیار خطرناک باشد. تیم تحقیقات همچنین نشانه های دیگری مبنی بر اینکه عرق کردن در شب رابطه با ابتلا به سرطان دارد پیدا کرده اند.

علائم سرطان حنجره

غربالگری سرطان حنجره

هیچ آزمایش غربالگری منظمی برای تشخیص سرطان حنجره وجود ندارد. از آنجا که هیچ راه تشخیص و غربالگری منظمی برای فهمیدن ابتلا یا عدم ابتلا به این بیماری وجود ندارد؛ بهتر است که به محض مواجهه با علائمی که بالاتر ذکر شدند؛ برای معاینه به پزشک مراجعه کنید. به گفته انجمن سرطان، عوامل ایجاد خطر ابتلا به سرطان حنجره، سیگار و مواد دخانیاتی هستند.

بیوگرافی
با من همیشه سالم باش
آرشیو موضوعی