دکتر سلامت

با من همیشه سالم باش

تفاوت میان سطح اندیشه و تفکر زنان و مردان در جنبه های گوناگونی نمایان است. آنچه در ذهن خانم ها و آقایان میگذرد و نگرش آن ها به زندگی و رویدادهای روزانه، بازتابی است از تفاوت های اساسی در شیوه اندیشیدن و رویکرد آن ها به مسائل مختلف. در این مقاله، قصد داریم تا به بررسی دقیق و عمیق این تفاوت های فکری میان زنان و مردان بپردازیم و علل و چگونگی آن را مورد کاوش و تحلیل قرار دهیم. با مطالعه این نوشتار، خواننده قادر خواهد بود تا به درک بهتری از چگونگی تفاوت اندیشه و نگرش جنسیتی دست یابد.

فرق سطح تفکر بین زنان و مردان در چه حوزه هایی است؟

جعفربای، آسیب شناس اجتماعی، اظهار داشت: ساختار مغز زنان و مردان با یکدیگر متفاوت است. در مغز زنان، ارتباطات و اتصالات بیشتری بین دو نیمکره وجود دارد که توانایی مهارت های گفتاری آنها را افزایش می دهد. همچنین، امکان استدلال بیشتر در مردان به دلیل ارتباط کمتر بین دو نیمکره مغزی آنها است.

بای در ارتباط با تفاوت توانایی درک محیطی زنان و مردان اذعان داشت:مردان قادرند مسیر حرکت خود را به خاطر بسپارند در حالی که زنان دید محیطی بهتری دارند که به آنها امکان میدهد اتفاقات پیرامون خود را زیر نظر بگیرند. بای گفت:علاقه مندی مردان به صداهای گوش خراش ،رنگ قرمز،دست دادن های خشن و درمقابل توانایی بالای زنان در گوش دادن نیز از تفاوت های آنان است.

بای در رابطه با تفاوت سطح دید مردان و زنان گفت:وظیفه ی سفیدی چشم تغیر جهت و حرکت است و از آنجایی سفیدی چشم زنان بیشتر از مردان است بنابر این میتوانند کره ی چشمشان را بیشتر و بهتر حرکت دهند بنابراین فضای بیشتری را در هر نگاه میبینند.

تفاوت سطح فکر

وی اظهار داشت:خانم ها آینده نگری بیشتری نسبت آقایان دارند ومعمولا آقایان تا قبل از قبول مسئولیت آینده نگری ندارند. بای در ادامه اظهار داشت:70%از فعالیت مغز مردان در زمان استراحت کاسته می شود این در حالی است که مغز زنان درحال استراحت90%فعالیت دارد.

بیوگرافی
با من همیشه سالم باش
آرشیو موضوعی