دکتر سلامت

با من همیشه سالم باش

در میان انواع نوشیدنی هایی که در طول روز میل می‌کنیم، بعضی از آنها دارای خواص سودمند و برخی دیگر دارای آثار زیان‌بار هستند. در این میان، محققان یکی از نوشیدنی های مفید را به عنوان نوشیدنی ای معرفی کرده‌اند که می‌تواند به افزایش طول عمر انسان کمک کند. این نوشیدنی با ترکیب مناسب مواد مغذی و ترکیبات شیمیایی خاص، می‌تواند نقش موثری در بهبود سلامت و افزایش طول عمر افراد ایفا نماید. بررسی های علمی نشان داده است که مصرف منظم این نوشیدنی می‌تواند یکی از راهکارهای موثر برای دستیابی به طول عمر بیشتر باشد.

یک نوشیدنی مغذی و مفید برای سلامت کلی بدن

چای به عنوان یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین نوشیدنی ها در سراسر جهان، به ویژه در قاره آسیا، دارای خواص گیاهی و دارویی متعددی است. تحقیقات علمی نشان داده اند که مصرف منظم و مداوم چای می تواند میزان مرگ و میر را به طور قابل توجهی کاهش دهد.

مصرف چای خطر مرگ با بیماری های غیر قلبی و عروقی را تا 24 درصد کاهش می دهد.فایده نوشیدن چای به طور اصلی به دلیل دارا بودن فلاونوید و آنتی اکسیدان چای است که برای قلب بسیار مفید است.

چای

نوشیدنی شگفت انگیز برای سلامت بدن

پروفسور نیکولاس دانچین در مورد مصرف چای تاکید می کند و پیشنهاد می کند که قهوه را کمتر مصرف شود چرا که مصرف قهوه به صورت عادت گونه و زیاد مانند مصرف سیگار خطرناک است.

مطالعات و تحقیقات انجام شده بر روی 131.401 نفر در سنین بین 18 تا 95 طی ال های 2001 تا 2008 این نتیجه را داشته است که افرادی که این مواد موجود در چای را به بدن خود به اندازه رسانده اند 95 نفر فوت کرده اند و افراد غیر از این دسته 635 نفر فوت کرده اند.مصرف مناسب چای در طول روز در افراد به طور متوسط 1 الی 3 فنجان است و همانطور که می دانید مصرف هر ماده ای بیشتر از حد طبیعی نتیجه معکوس خواهد داشت.

همچنین مصرف چای سبز بسیار بیشتر از مصرف چای قرمز توصیه می شود هم به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدان بیشتر و هم به دلیل تناسب اندام.

بیوگرافی
با من همیشه سالم باش
آرشیو موضوعی