دکتر سلامت

با من همیشه سالم باش

اگر موهای شما دچار خشکی و آسیب هستند، عوامل متعددی از جمله ژنتیک می توانند در بروز این مشکل نقش داشته باشند. در این مقاله، ده راهکار مؤثر را به شما ارائه می دهیم که با اتخاذ آنها می توانید موهای خود را درخشان و سالم نگه دارید. این راهکارها شامل مراقبت های تخصصی و همچنین اقداماتی است که می توانید به راحتی در منزل انجام دهید تا به موهای خود حیات و شادابی ببخشید. با به کارگیری این روش های طلایی، شما قادر خواهید بود موهای خود را به حالت ایده آل بازگردانده و از داشتن ظاهری زیبا و جذاب لذت ببرید.

10 قانون طلایی برای مراقبت از موهای خشک و داشتن موهایی سالم و شاداب

عوامل متعددی می توانند منجر به خشکی و آسیب دیدن موها شوند، فراتر از عوامل ژنتیکی. با دانستن و اعمال قوانین لازم، می توانید تا حد زیادی سلامت و شادابی را به موهایتان هدیه کنید. در این مقاله، 10 روش طلایی ارائه می شود که می تواند موهایتان را درخشان و سالم نگه دارد.

1.از شامپوی مخصوص استفاده کنید

غدد چربی کف سر افرادی که موهای خشک دارند، کم کار است و به همین دلیل تار موهای این افراد خشک و شکننده می شود. اهمیت محصولات مناسب برای موهای خشک دقیقا همین جا مشخص می شود؛ این محصولات طوری طراحی شده اند که به غدد چربی آسیب نزنند و بتوانند تعادل چربی کف سر را بر قرار کنند. به همین خاطر است که اشخاص دارای موهای خشک به هیچ وجه نباید از شامپوهای مخصوص موهای چرب یا معمولی استفاده کنند چون قدرت پاک کنندگی این شامپوها به مراتب بیشتر است و منجر به خشکی بیشتر موها خواهد شد.

2.حتما از نرم کننده کمک بگیرید

رطوبت موهای شما به سرعت از دست می رود و ساقه ها شکننده می شوند؛ به همین دلیل ممکن است با هر بار شانه کردن موها متوجه خرد شدن و ریختن شان باشید. ضمن اینکه خشکی کف سر می تواند منجر به ریزش مو هم شود.

به همین دلیل لازم است سلامت ریشه موها و کف سر را با شامپوی مناسب و رطوبت ساقه ها را با استفاده از نرم کننده یا ماسک موی مخصوص حفظ کرد.

4.رنگ مو در یک صورت مجاز است

8.موهایتان را با آب داغ نشویید

بیوگرافی
با من همیشه سالم باش
آرشیو موضوعی