دکتر سلامت

با من همیشه سالم باش

خواب روز، از جمله عوامل مهم بروز سکته، ورم اندام‌های بدن، سردرد و افسردگی است. علاوه براین، خواب در روز موجب زرد شدن پوست نیز می‌گردد. حتی برخی فقها و دانشمندان دینی بر این باورند که خواب پس از عصر، سبب حماقت و محرومیت از رزق و روزی می‌شود. بنابراین، پرهیز از خواب در روز و محدود کردن آن به ساعات مناسب در شب، بر سلامت جسم و روان تأثیر مثبت خواهد داشت.

مزایای خواب در حفظ سلامت افراد

خواب یک عامل حیاتی برای حفظ سلامت است، اما باید از نظر کیفیت و کمیت متعادل باشد. بسیاری از افراد در طول روز خواب می روند که این می تواند منجر به بروز بیماری های متعددی شود. این افراد باید به تدریج عادت خواب در طول روز را ترک کنند تا از آسیب به بدن جلوگیری شود. یک متخصص طب سنتی، خواب دم صبح را "خواب حسرت" و خواب مناسب در طول روز را "خواب قیلوله" نامیده است. خواب قیلوله در روزهای گرم، به شرط اینکه فرد قبل از طلوع آفتاب بیدار شده باشد، به مدت 30 دقیقه قبل از اذان ظهر مناسب است.

خواب

خواب طول روز

وی مضرات خواب روز را بدین شرح برشمرد:

-خواب روز پوست را خراب و تیره می کند. -خواب روز موجب ورم دست و پا, بی حالی, سردرد, افسردگی و تحریک پذیری می شود. -خواب دم غروب آفتاب موجب افسردگی, سکته و حملات تشنجی می شود. -بیشترین سکته های مغزی در خواب اتفاق می افتد و بیشتر این سکته ها نزدیک غروب آفتاب اتفاق می افتد. -خواب روز بیماری هایی ناشی از غلبه رطوبت در بدن مانند درد مفاصل را افزایش می دهد همچنین افراد دچار ترشحات پشت حلق خواب روز برایشان بیماری زاست. -خواب روز موجب سستی بدن, کسالت, کند ذهنی, کاهش اشتها, بوی بد دهان, بروز برخی از تب ها و تباهی رنگ چهره می شود.

بیوگرافی
با من همیشه سالم باش
آرشیو موضوعی