دکتر سلامت

با من همیشه سالم باش

در یک حادثه تصادف فجیع، گوش راست مرد چینی به طور کامل از قسمت صورت وی کنده شده بود. این آسیب جدی بسیار دشوار و چالش برانگیز بود و راه درمان آشکاری وجود نداشت. با این حال، با تلاش و مهارت یک جراح پلاستیک ماهر، امکان ساخت و پیوند یک گوش مصنوعی بر روی بازوی این بیمار فراهم گردید. این اقدام نوآورانه و پیچیده، امیدی تازه را برای بهبود و احیای چهره این مرد مصدوم به ارمغان آورد.

کاشت گوش مصنوعی روی بازوی یک مرد:

جراح پلاستیک چینی موفق به ساخت گوش مصنوعی روی بازوی بیمار خود شد. بیمار مردی به نام "جی" در یک تصادف گوش راست خود را از دست داده بود. دکتر "گوا شوزونگ" توانست با استفاده از غضروف های موجود در استخوان های دنده بیمار، یک گوش جدید روی بازوی آقای "جی" بسازد تا او بتواند به آرزوی خود دست یابد. پروسه ساخت و تکمیل این گوش مصنوعی 4 ماه به طول انجامید.

کاشت گوش مصنوعی

موفقیت پزشک جراح پلاستیک درکاشت گوش مصنوعی

بر اساس گزارشات همین منبع آقای " جی " سال گذشته در اثر یک تصادف شدید گوش راست خود را از دست داد و به علت پارگی گوش از قسمت صورت به طور کامل امکان جراحی وجود نداشت. او جراحی های متعددی برای ترمیم و پیوند پوست صورتش انجام داد اما هیچ امیدی برای به دست اوردن دوباره گوش خود نداشت . پزشکان و متخخصان جراحی پلاستیک به طور کلی او را از انجام جراحی هایی پیوند دراین زمینه نا امید کرده بودند تا اینکه توانست دکتر " گوا " را ملاقات کند . دکتر " گوا " اولین پزشکی بود که در سال 2006 توانست جراحی پیوند صورت را در چین انجام دهد به همین دلیل شهرت خاصی در انجام جراحی پلاستیک داشت . بعد از آزمایشات اولیه دکتر " گوا " و تیمش وارد عمل شدند.

کاشت گوش مصنوعی

عکسکاشت گوش مصنوعی روی بازوی بیمار

در مرحله اول یک لایه پوست بسط شده (منبسط شده ) زیر ساعد سمت راست بیمار قرار گرفت .

در مرحله بعد آنها غضروف را از قسمت دنده آقای " جی" برداشته و در این مرحله مدل گوش او طراحی شد ، غضروف طراحی شده روی بازوی راست بیمار کاشته شد.

کاشت گوش مصنوعی

کاشت گوش مصنوعی توسط جراح پلاستیک مشهور در چین

مرحله سوم و در حقیقت مرحله آخر جراح پلاستیک گوش رشد کرده روی بازوی بیمار را به سر او پیوند خواهد زد. به گفته ی پزشک این پیوند عضو حساس سخت ترین مرحله ، مرحله دوم است که بایستی عضروف ها به درستی در ساعد بیمار جای بگیرند تا گوش مصنوعی بدون هیچ اشکالی در شکل و روند رشد تکمیل شود.

تصویر انجام مرحله آخرکاشت گوش مصنوعی قبل از پیوند

بیوگرافی
با من همیشه سالم باش
آرشیو موضوعی