دکتر سلامت

با من همیشه سالم باش

لرزش دست ها پدیده ای است که در شرایط متفاوت به صورت ناخواسته و غیر ارادی ایجاد می‌گردد. این مشکل لزوماً ارتباطی به سن و سال فرد نداشته و گاهی اوقات حتی در جوانی شدت لرزش دست‌ها بیشتر از سنین بالاتر است. لرزش دست‌ها می‌تواند ناشی از عوامل مختلفی از جمله استرس، اضطراب، بیماری‌های عصبی و حتی مصرف برخی داروها باشد. این پدیده در موارد متعدد به صورت ناخواسته و غیر ارادی در افراد ظاهر می‌شود و لزوماً نشانه‌ای از بیماری یا سالمندی نیست.

رابطه لرزش دست ها با بیماری های مختلف

لرزش دست ها می تواند نشانه ای از وجود بیماری های مختلف باشد. تحقیقات جدید نشان می دهد که با انجام آزمایش های ساده می توان پیش بینی کرد که در آینده علائم زوال عقل و سکته مغزی چه خواهد بود. لرزش دست نه تنها نشانه عدم اعتماد به نفس است، بلکه می تواند نمایانگر سلامت فرد نیز باشد. محققان در این زمینه بر روی بیش از 2500 مرد و زن به مدت بیش از یک دهه تحقیقاتی انجام داده اند و دریافته اند که افراد بالای 65 سالی که میزان لرزش دست آنها کمتر بود، در مقایسه با سایر شرکت کنندگان که لرزش بیشتری داشتند، خطر ابتلا به سکته مغزی حدود 42 درصد پایین تر گزارش شده است. این یافته ها می تواند به پزشکان در تشخیص و پیشگیری از بیماری های مرتبط با لرزش دست کمک کند.

بیماری قلبی و عروقی

رابطهبیماری قلبی و عروقی با لرزش دستان

اما ارتباط این دو با هم چیست؟ مشکلات عروقی در مغز خودشان را به طرق مختلفی نشان می دهند. فرض مسئله بر این است که اگر لرزش دستتان ضعیف باشد، می تواند نشانه ی آن باشد که سلامت سیستم قلبی-عروقی شما در بهترین حالت خود نیست. گزارش قدم زدن: تحقیقات مشابهی در ارتباط با موضوع مورد نظر نشان می دهد آن دسته از افرادی که با سرعت پیاده روی می کنند خطر زوال عقل در آنها نسبت به افرادی که لاک پشتی راه می روند کمتر است. در واقع آن دسته از افرادی که در میانسالی بوده و آهسته تر راه می روند خطر زوال عقل در آنها یک و نیم برابر بیشتر گزارش شده است. تست خواب: محققان دریافته اند افرادی که بیش از پنج بار ظرف یک ساعت در شب بیدار می شوند احتمال تجمع آمیلوئید در مغز آنها بیشتر است و این می تواند زمینه بروز بیماری آلزایمر تلقی شود.

بیوگرافی
با من همیشه سالم باش
آرشیو موضوعی